“Elit Les” Nikšić: Brzina je ključ uspeha

Ostajemo skoncetrisani na tržište Crne Gore. Rezultati istraživanja tržišta koje koje smo poručili u saradnji sa još tri kompanije, pokazali su neke interesantne stvari. U Crnoj Gori prema poslednjem popisu živi nešto više od 500 000 ljudi, istovremeno postoji više od 600.000 stambenih jedinica, a od toga oko 20% uopšte nije opremnjeno.

To je ogroman potencijal, a trenutno nema naznaka usporavanja rasta građevinskog sektora. Prema našim projekcijama sledeće 5 godina biće sasvim dovoljno posla u ovoj branši, taman da ovog momenta gradnja potpuno prestane.

2019. godina je jedna od onih koje niko od nas neće zapamtiti po mnogo čemu dobrom. Pandemija virusa COVID 19 donela je velike promene u svakodnevni život i ostavila teške posledice na poslovanje preduzeća.

Ali kako izreka kaže, gde neki vide problem, drugi vide priliku. Trojica prijatelja Stefan Rosandić, Vanja Simović i Blažo Kovačević u trenutku kada se veliki broj preduzeća gasi, napuštaju dotadašnja radna mesta i osnivaju kompaniju “Elit Les” u Nikšiću.

Ono što je ovoj kompaniji omogućilo da opstane na tržištu je pravac poslovanja i način rada koji se razlikuju od drugih. Iako uslužno sečenje i kantovanje kao poslovni koncept nije ništa novo, ova kompanija je za kratko vreme uspela da postane jedan od najvećih partnera stolara u Crnoj Gori, sa bazom od preko 200 registrovanih klijenata na ovom prostoru.

“Brzina je ključ našeg uspeha, uz kvalitet koji se ne dovodi u pitanje i koji mora da bude na najvišem mogućem nivou. Sve što se poruči, iseče se i okantuje za 24 sata, a najkasnije 48 sata biva isporučeno na bilo koju adresu u Crnoj Gori. Geografski gledano, Nikšić je centar Crne Gore, i ta dobra pozicija nam omogućava da pokrijemo kako sever i primorje, kao i Podgoricu, koja je veliko tržište” objašnjava gospodin Rosandić.

Da bi se ovakvi rokovi ispoštovali potrebna je dosta rada, a zahvaljujući dobroj organizaciju “Elit Les” to uspeva da postigne sa svega 15 radnika.

“Naš kapacitet rezanja je oko 100 tabli dnevno, što je oko 2000 tabli mesečno, ali trenutne potrebe su tržišta su na nivou od 1400-1600 tabli mesečeno. I pored toga, radno vreme naših zaposlenih je 07-15h, vikendi su slobodni. Ono što možemo da završimo tih 5 dana, mi uradimo, ne uzimamo više nego što možemo da postignemo, ali ni manje”.

Mi od samog početka koristimo isključivo BIESSE opremu. Imamo dva formatizera SELCO SK 450, kao i dve mašine za kantovanje AKRON 1440. U prethodnoj firmi imao sam iskustva i sa opremom drugih proizvođača, ali iako su to kvalitetne mašine, ono što BIESSE donosi je brzina i kvalitet servisa koji drugi nisu u mogućnosti da postignu. Nama mašina nikada nije bila u zastoju duže od 24h, kad god smo imali problem rešen je kroz telefonski razgovor sa serviserom ili brzim izlaskom na teren. To je ključno za naše vreme isporuke, oko kog se bazira naše celokupno poslovanje, kažu u “Elit Les”’-u.

Rezultatima su svi zadovoljni, ali je pogled vodećih ljudi kompanije “Elit Les” uvek okrenut ka budućnosti.

“Mi konstatno pratimo tržište, moramo to raditi, to je ono što nas usmerava. Kompanija trenutno dobro stoji, likvidni smo, imamo stručan kadar i dobru obučenu radnu snagu, ali se mora razmišljati unapred. Mi smo došli iz sistema koji je pravio i do 16 miliona evra prometa, ali kada je dobro išlo, nije se mislilo unapred i firma se ugasila”, sa oprezom ističe Stefan Resandić.

Ipak, pravac kojim će se firma kojom upravlja kretati je jasan, a prostora za napredak u poslu uvek ima.

“Nećemo menjati koncept rada” kategoričan je gospodin Rosandić. “Na početku smo obećali stolarima da nećemo pokretati sopstvenu proizvodnju nameštaja i to poverenje ne želimo da narušimo na bilo koji način. Imamo dovoljno radnika i dovoljno prostora da možemo da se razvijamo. Nedavno smo rešili problem sa magacinskim prostorom, a sada nam predstoji nabavka dodatnih mašina, pre svega formatizera, pošto nam sečenje postaje usko grlo, kaže direktor kompanije “Elit Les”.

“Ponosni smo i na dobru saradnju koju imamo sa kolegama iz branše. Nemamo nikakvu vrstu sujete, nama je najbitniji stolar, on je na prvom mestu, najbitnije je da se njemu završi usluga koju je poručio, a sve ostalo ćemo lako”